web tasarım

Google Reklam Vermenin Önemi

03 Aralık 2021
Dijital dünyada küçük ya da büyük bir şirket olun daha fazla müşteri potansiyeli oluşturmak her zaman arzu edilen bir şeydir. Fakat burada önemli olan husus marka ya da işletmenin sadık müşteri kitlesine sahip olmasıdır.

Dijital dünyada küçük ya da büyük bir şirket olun daha fazla müşteri potansiyeli oluşturmak her zaman arzu edilen bir şeydir. Fakat burada önemli olan husus marka ya da işletmenin sadık müşteri kitlesine sahip olmasıdır. Bunun içinde yapması gereken birtakım önemli hususlar vardır. Örneğin; müşterilerin internet sitenize her girdiğinde memnun ayrılması bu sürecin anahtarıdır.

Müşteri memnuniyetine önem veren bir marka, kendi üzerine düşeni zaten yapacaktır, ama kafasındaki diğer soru işareti potansiyel müşterilerini nasıl internet sitesine en hızlı getirebileceği yönündedir. İşte Google reklamlarının önemi de bu noktada devreye girer. Çünkü Google reklam verdiğinde ziyaretçi akışı hızlı bir şekilde sağlanmaya başlar. Üstelik şirketin ne zaman kurulmuş olduğunun hiçbir önemi yoktur.

Sitenize daha fazla müşteri akışını Google reklamlarıyla sağladıktan sonra ilk bahsettiğimiz konu devreye girer, yani müşteri memnuniyeti. Müşterileriniz sitenize geldiğinde aradığını kolayca bulabiliyor, kolayca satın alma yapabiliyor ve kolayca sizinle iletişime geçebiliyorsa artık satın alma konusunda tereddüt yoktur. Yani aslında Google reklam vermenin ne kadar büyük bir şey olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz, önemli olan şey müşterilerin internet sitenizde daha fazla tutabilecek aksiyonlara sahip olmanız.

google reklam vermenin önemi

GOOGLE REKLAM AVANTAJLARI NELERDİR?
Dünyada pazarlama ve satış ağının % 95’lik bir bölümünü Google elinde tutuyor. Bunun için reklam konusunda pazarın neredeyse tümüne yakını elinde. İşletmeler Google reklam verdiklerinde şu avantajları elde ediyor. 

1.    Doğrudan Hedef Kitleye Reklam
Bir şirket için önemli olan hizmet ya da ürünün doğrudan alıcısıyla buluşmasını sağlamaktır. Google ise reklamverenlere hedef kitle belirleme imkanı sunabildiğinden reklam için ayrılan bütçenin doğrudan hedeflenen kişilere gittiğini bilirsiniz. Örneğin bir bilardo sopası satmak istiyorsanız o zaman doğrudan hobisi bilardo oynamak olan insanlara ulaşırsınız.

2.    Ödeme Sistemi Esnektir
Google reklam konusunda sıcak tutan en önemli konulardan birisi de ücretlendirme seçeneğidir. Yani siz ödediğiniz parayı diğer reklam araçlarında olduğu gibi güne değil tıklama, görüntüleme ve satın alma başına gibi tercih edebilirsiniz. Bu da demek oluyor ki reklamınız karşılığını bulmamışsa o zaman ödeme yapmak durumunda değilsiniz.  

3.    Coğrafi Bölge Seçimi
Coğrafi bölge seçimi de Google reklam verdiğinizde elde edeceğiniz avantajlardan biridir. Yani siz yerel bir mağazaysanız ya da Türkiye’nin hatta dünyanın her yerine hizmet veren büyük bir markaysanız o zaman sadece seçtiğiniz coğrafi bölgeye reklamlarınızı ulaştırabilirsiniz.

4.    Bütçe Planlamanızı Yapabilirsiniz
Google reklam vermenin maliyeti tamamen sizin elinizdedir. Büyük bir markaysanız reklama milyon dolarlar ayırabileceğiniz gibi yeni kurulmuş bir firmaysanız günlük 50 TL ayırabilirsiniz. Bu da sizin kendi muhasebenizi yaparak reklam bütçenizi kontrol altında tutmanızı sağlar.

5.    Reklamın Süresi Size Bağlıdır
İnternetten aratmalara baktığımızda her sektörün kendine göre ilgi zamanları vardır. Dolayısıyla Google reklam verdiğinizde reklamın yayında olması gereken zaman dilimlerini kendiniz belirleyebilirsiniz. Bu da gereksiz yere reklam bütçesi ayırmanın önüne geçmiş olur. Örneğin sektörünüz daha çok öğlen saatlerinde ilgi görüyorsa reklamınızı öğlen, akşam saatlerinde ilgi görüyorsa akşam yayınlayabilirsiniz. 

6.    Raporlama Avantajı
Google reklamlarının en büyük avantajı raporlayabilme imkanıdır. Buna göre anahtar kelimelerinizin ne kadar arandığını hangi gün ve saatlerde değişkenlik gösterdiğini kısacası mağazanızı kimin ne zaman ve ne kadar süre boyunca ziyaret ettiğini içeren rapora sahip olursunuz. Bu da reklama ayırdığınız bütçenin gerçekten de etkili olup olmadığını ve reklamın size neler kazandırdığınızı görebilme imkanı sağlar. Reklam raporlaması internet reklamcılığının dışında başka hiçbir reklam aracında yoktur bu da dijital reklamcılığın, özellikle Google reklamlarının ne kadar büyük etkisinin olduğunu açıkça göstermektedir.

Google ADS reklamları için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
 

© Copyright 2022 Reklam Çözüm. Tüm Hakları Saklıdır.